Liftadvies voor VvE's

Er zijn maar weinig VvE's die alle kennis in huis hebben als het gaat om liftonderhoud. Het is dan ook begrijpelijk dat veel VvE-besturen vertrouwen op de deskundigheid van hun onderhoudsfirma. Maar krijgt u in zo'n situatie wel de onderhoudskwaliteit waarvoor u betaalt? En is de prijs wel marktconform?

Sluit u nu aan bij VvE-Liftsupport: het beste liftonderhoud tegen de beste prijs

Met VvE-Liftsupport brengt Eurlicon de belangen van uw VvE en die van andere VvE’s bij elkaar. Dat biedt ons gezamenlijke slagkracht. Eurlicon voert de onderhandelingen met verschillende onderhoudspartijen, doet de gezamenlijke inkoop en staat u bij in alles wat met uw lift(en) te maken heeft. Daarbij houdt u altijd de regie in handen: u bepaalt uiteindelijk zelf met welke firma u in zee gaat. Wij zijn alleen uw adviseur.

>>> VRAAG NU VVE-LIFTSUPPORT AAN <<<   


De voordelen van Eurlicon's VvE-Liftsupport

1. Het collectieve onderhoudscontract is helemaal toegesneden op uw VvE

Niet de voorwaarden van de onderhoudsfirma maar de behoeften en wensen van de VvE zijn maatgevend bij het opstellen van het onderhoudscontract. In de overeenkomst staan enkel en alleen afspraken die uitvoerbaar en meetbaar zijn. Zo kan niets meer onduidelijk blijven.

2. U betaalt altijd een eerlijke prijs

Omdat u met meerdere eigenaren tegelijk inkoopt, krijgt u altijd de beste prijs. Als onafhankelijke partij heeft Eurlicon uiteraard geen voorkeur voor een onderhoudsfirma. U bepaalt zelf met wie u zaken doet. Wij communiceren vanuit onze kennis altijd op een gelijkwaardig niveau met de onderhoudsfirma van uw keuze.

3. U heeft volledig inzicht in de naleving van onderhoudsafspraken

Eurlicon controleert doorlopend of de onderhoudsfirma de gemaakte afspraken nakomt. Ook kunt u zelf via het Liftcollectief-webportal bekijken wat de stand van zaken is. 

4. U heeft altijd een liftdeskundige bij de hand

Met VvE-Liftsupport staat uw VvE er nooit alleen voor. U kunt altijd bij Eurlicon terecht met uw vragen over uw lift(en), de regelgeving of het onderhoud. Is de renovatie die uw onderhoudsfirma voorstelt, wel nodig? Is de storing goed verholpen? Hoe staat het met de kwaliteit van het onderhoud? Eurlicon is er voor u, zowel online als op afroep. We beschikken bijvoorbeeld over liftdeskundigen door heel Nederland.


Bekijk ook onze VVE-LiftSupport Brochure en de FAQ

Wilt u zich aansluiten bij VvE-Liftsupport? 
Bel Eurlicon op: 020 - 494 27 40 of vul het aanvraagformulier in. 

VvE Concerto: “Met het Eurlicon-rapport konden we het onderhoudsbedrijf aan het werk zetten"

Wat doe je als VvE-bestuur en technische commissie als je vermoedt dat je liften niet het onderhoud krijgen dat ze verdienen? In het Capelse complex Concerto met 86 appartementen besloten ze met de liftadviseurs van Eurlicon in zee te gaan. In eerste instantie alleen voor een beoordelingsrapport, later ook voor ondersteuning bij offertetrajecten en groot onderhoud.

VvE-penningmeester Tasco Alblas: “Omdat we de indruk hadden dat het liftonderhoud aan onze twee liften niet voldeed, hebben we enkele jaren geleden een aantal gesprekken gevoerd met het onderhoudsbedrijf – dat was de fabrikant die de liften in 1997 installeerde. We zaten toen vast aan een contract dat nog enkele jaren zou lopen. In de zomer van 2015 werden we geconfronteerd met een groot aantal keuringspunten. Mede omdat eind 2015 het contract afliep, hadden we behoefte aan onafhankelijk advies over de staat van de liften en de kwaliteit van het onderhoud. We hebben enkele partijen benaderd en uiteindelijk gekozen voor Eurlicon.”

Houvast richting onderhoudsbedrijf

“Eurlicon onderzocht onze liften en leverde een uitgebreid rapport op – met foto's van de geconstateerde punten en een duidelijke meerjarenbegroting. Het gaf ons houvast om het onderhoudsbedrijf aan te spreken en de vele punten te laten oplossen. Na afloop heeft Eurlicon voor ons beoordeeld of de punten naar behoren waren opgelost, hetgeen het geval was. Juist omdat we het rapport in handen hadden, waren we in staat om het onderhoudsbedrijf aan het werk te zetten. Ze konden er niet meer omheen.”

Logische vervolgstap voor VvE Concerto was om Eurlicon ook in te schakelen voor het offertetraject rond het onderhoud per 2016. Alblas: “Dit heeft ertoe geleid dat we zijn overgestapt naar een ander onderhoudsbedrijf. Tijdens het hele traject viel ons de service van de Eurlicon-adviseur op. Wanneer wij vragen hadden – of dat nu was over het rapport, bij de onderhandelingen met het onderhoudsbedrijf of tijdens het offertetraject – hij beantwoordde ze altijd snel en uitgebreid.”

Blijvend betrokken

In de zomer van 2016 voerde het nieuwe onderhoudsbedrijf groot onderhoud uit. “Ook toen hebben we Eurlicon gevraagd de offerte te beoordelen en aanwezig te zijn bij de oplevering. Al met al zijn we tot nu toe erg tevreden over Eurlicon. We zullen hen de komende tijd zeker betrokken houden bij onze liften.”

VvE Meandereinde: “Met zo’n rapport kunnen we echt in gesprek met ons onderhoudsbedrijf”

Hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van onze liften? Hebben we het goed voor elkaar? En zijn de kosten redelijk? Op die vragen wilde VvE Meandereinde in Amstelveen een helder antwoord. "Via de vorige voorzitter kwamen we bij Eurlicon terecht. De liftadviseurs reageerden meteen op ons verzoek en voerden het onderzoek in een korte periode uit. Resultaat: een uitgebreid onderzoeksrapport inclusief aanbevelingen, waarmee we meteen aan de slag konden", aldus bestuurslid Kirsten Timmer.

"Als bestuursleden van de VvE zijn we zeer tevreden over de door Eurlicon verleende service", benadrukt Kirsten. "De communicatie was vlot en helder. Het uitgevoerde onderzoek leidde tot een gedegen en helder beschreven rapport. Met dit rapport in de hand gaan we nu in gesprek met het onderhoudsbedrijf van onze liften. Ondanks dat we tevreden zijn over het onderhoudsbedrijf, toonde het rapport van Eurlicon nog enige ruimte voor verbetering aan." 

Terugkomen
"Of we Eurlicon in de toekomst opnieuw inschakelen? Wat ons betreft wel. Het is goed om te zien dat een liftadviesbureau als Eurlicon ook opties biedt als een continu Lift Assist-programma. Vooralsnog bevalt ons de projectmatige samenwerking zeer goed. Willen we in de toekomst de vernieuwing van onze liften uitbesteden, dan zien we een belangrijke ondersteunende rol weggelegd voor de adviseurs van Eurlicon," besluit Kirsten Timmer.

 

VvE Novesium: "Eurlicon is een consciëntieus en deskundig partner"

De Terneuzense Vereniging van Eigenaren Novesium liep al enige tijd aan tegen mankementen in de werking van hun twee liften en in het adequaat handelen van het liftbedrijf. "Reden voor ons om Eurlicon in te schakelen voor een second opinion, advies en technische ondersteuning bij het overleg met het liftbedrijf", vertelt bestuurslid Frans Mous.

"De opbouw van het hele traject was erop gericht om tot een constructieve, adequate en blijvende oplossing te komen. Eurlicon heeft allereerst het probleem onderzocht en legde het resultaat vast in een duidelijk en inzichtelijk rapport."

Technisch liftvakmanschap

"Tijdens het overleg met de vertegenwoordigers van het liftbedrijf zorgde de aanwezige Eurlicon-liftadviseur voor een heldere vertaling van deze adviezen en aanbevelingen. Mede door zijn technisch vakmanschap en het voorbereidende werk kon er direct en open worden gecommuniceerd," zegt Mous enthousiast.

Van harte aanbevolen

Het bestuur van VvE Novesium noemt Eurlicon een consciëntieus partner. "De samenwerking en alsmede het deskundig advies maakten een belangrijk deel uit van de weg naar een positief resultaat. Dankzij de prettige ervaringen kunnen wij zeggen dat we een tevreden klant van Eurlicon zijn," besluit Mous.

VvE Meijenburg den Adelaar: "Vijftig mille bespaard op liftmodernisering, mede dankzij Eurlicon"

Voor Verenigingen van Eigenaren kan het bijzonder lonend zijn om bestaande liftonderhoudscontracten tegen het licht te houden. Dat bewijst ook het relaas van VvE Meijenburg den Adelaar in Middelburg. "De prijzen voor liftmodernisering en het bijbehorende nieuwe onderhoudscontract, die ons vorige liftonderhoudsbedrijf neerlegde, waren exorbitant. Voor ons de reden om Eurlicon om advies te vragen", aldus bestuurder Mar Aalders.

Het hele moderniseringstraject begon met een onaangename verrassing voor de VvE. "We hadden een dermate duur onderhoudscontract - € 12.500,- per jaar voor twee liften - dat we ervan uitgingen dat er een buffer was opgebouwd voor modernisering, maar dat bleek niet zo te zijn. Een koude douche", herinnert Aalders zich. De onderhandelingen met de oude vertrouwde liftonderhoudsfirma leverden niets op. "Het vertrouwen daalde per gesprek."

Objectieve liftadviezen

Geïnspireerd door de objectieve adviezen van Eurlicon, ging de VvE shoppen op de onderhoudsmarkt. De resultaten waren opmerkelijk: "De prijzen tussen onze vaste leverancier en vier van zijn concurrenten verschilden enorm. Daarbij konden we geen kwaliteitsverschillen ontdekken", merkt Aalders op. "Toen we erachter kwamen dat onze bestaande onderhoudsfirma ons ook nog eens onnodige veranderingen had voorgesteld, was voor ons de boot helemaal aan."

Nieuwe partner voor liftonderhoud

Inmiddels werkt de VvE samen met een nieuwe partij. "Ons huidige onderhoudscontract pakt jaarlijks zo'n € 10.000,- goedkoper uit. Bovendien voert onze nieuwe liftonderhoudspartner de modernisering uit. Vergeleken met de eerste offerte van onze oude leverancier zijn we nu € 50.000,- goedkoper uit!", zegt Aalders opgetogen. "Als VvE zijn we Eurlicon zeer erkentelijk voor hun enorme support. Hun professionele en onafhankelijke adviezen stelden ons in staat een kwalitatief hoogwaardige liftmodernisering te realiseren tegen een scherpe prijs."

 

VVE Arcadia: “Door Eurlicon goede afspraken met liftonderhoudsbedrijf”

Het bestuur van VvE Arcadia, verantwoordelijk voor het gelijknamige appartementencomplex aan het Veldhuyzen van Zantenpark in Lisse, had al enige tijd onvrede met het liftonderhoudsbedrijf. De technische leden was het een doorn in het oog dat de onderhoudsbeurten niet op tijd werden uitgevoerd. Ook duurde het oplossen van storingen te lang. Reden voor technisch bestuurslid G.J. Sijbring om Eurlicon in te schakelen voor onafhankelijk advies.

"Via een kennis die eenzelfde probleem had, hoorde ik van Eurlicon. Een onafhankelijk liftadviesbureau dat in staat zou zijn onze problemen op te lossen," vertelt Sijbring.

Tevredenheid
"Met het inschakelen van Eurlicon konden wij onze wensen voorleggen, waarbij de liftadviseur ons de nodige aanbevelingen gaf. Eurlicon vertaalde onze wensen naar de markt. Met als resultaat: een keuze uit twee liftonderhoudsbedrijven. Eén daarvan had onze voorkeur. Met de support van Eurlicon hebben we uiteindelijk goede afspraken met dat bedrijf kunnen maken. Wij zijn tevreden."